Labels

Personal (84) Seronok (19) Pengalaman (12) Kerja (11) Pendapat (8) Sahabat (8) Lukisan (5) Puisi (5) Seni (5) Lirik lagu (4) Potret (4) Ulasan (4) Kehidupan (3) Keluarga (3) Makanan (3) Merapu (3) Pengetahuan Am (3) Perkongsian (3) Agama (2) Blog (2) Cute stuff (2) Fakta (2) Hati (2) Isu semasa (2) Motivasi (2) My Hobby (2) My Passion (2) Tag (2) Alya (1) Anugerah (1) Blythe (1) Celoteh (1) Goreng (1) Haiwan Kebangsaan (1) Jodoh (1) Kahwin (1) Kaktus (1) Karaoke (1) Kasut (1) Kidal (1) Malaysia (1) Masak Kunyit (1) Mimpi (1) Norsheila Amin (1) Nujum (1) Pensel Warna (1) Resepi (1) Ros (1) Sketchbook (1) Sotong (1) Uji minda (1) Wikipedia (1) Wordless Monday (1) peti (1)

Friday, March 27, 2009

Post #35 : Monolog diri (HAWA)




Aku Hawa
Dicipta indah menemani Adam
Aku Hawa
Tulang rusuk Adam.

Aku Hawa
Terkadang
Dipandang lemah
Dianggap lemah.

Aku Hawa,
Yang halus

Aku Hawa,
Yang mulus

Aku Hawa,
Yang lembut

Itu peribadiku.

Hari ini,
Aku masih Hawa,
Mampu berlari jauh,
Mampu bertatih hidup,
Walau fitrahku lembut,

Kerana gerak hatiku,
Ada kehendak,
Ada kemahuan,
Ada keinginan,
Menyalakan api tak pernah padam,
Biar tak marak, tapi sentiasa bersinar.


(ntah ape2 aku merepek hari ni..bosan Jumaat break lama sgt... )

No comments: