Labels

Personal (84) Seronok (19) Pengalaman (12) Kerja (11) Pendapat (8) Sahabat (8) Lukisan (5) Puisi (5) Seni (5) Lirik lagu (4) Potret (4) Ulasan (4) Kehidupan (3) Keluarga (3) Makanan (3) Merapu (3) Pengetahuan Am (3) Perkongsian (3) Agama (2) Blog (2) Cute stuff (2) Fakta (2) Hati (2) Isu semasa (2) Motivasi (2) My Hobby (2) My Passion (2) Tag (2) Alya (1) Anugerah (1) Blythe (1) Celoteh (1) Goreng (1) Haiwan Kebangsaan (1) Jodoh (1) Kahwin (1) Kaktus (1) Karaoke (1) Kasut (1) Kidal (1) Malaysia (1) Masak Kunyit (1) Mimpi (1) Norsheila Amin (1) Nujum (1) Pensel Warna (1) Resepi (1) Ros (1) Sketchbook (1) Sotong (1) Uji minda (1) Wikipedia (1) Wordless Monday (1) peti (1)

Sunday, August 09, 2009

Post #71 : Inikah masanya

Malam berganti siang,
Berkali-kali jadi sepi,
Bulan tidak lagi digenggaman aku.

Hari ini,
Kamu menjauh,
Aku mulai kabur,
Keikhlasan tak lagi gemerlap,
Melarut jadi kelabu,
Sungguh,
Masih mendamba kasihmu,
Yang telah hilang.

Sering,
Madahmu bertukar amarah,
Sungguh sedih hati,
Rasa sangsi, dan..

Mula mencari salah diri,
Mula membenci diri,
Mula menyendiri,
Mula hilang pertimbangan diri.

Ketukan masih bertalu,
Dalam pintu hati kosong,
Berdepan denganmu,
Aku seakan abdi,
Aku seakan mati,

Masa sering bertanyakan aku,
Inikah masanya,
Untuk melepas rasa ini pergi,
Biar rasa baru,
Timbul dalam hati,
Minta ruang kosong diganti,

Sekali lagi,
Dia mengerti nawaituku permainan ini,
Apa pun kini,
Dia tetap ada,
Dalam hati ini sampai mati.

Tak pernah kosong.
Bila dan ketika masa sekali pun.