Labels

Personal (84) Seronok (19) Pengalaman (12) Kerja (11) Pendapat (8) Sahabat (8) Lukisan (5) Puisi (5) Seni (5) Lirik lagu (4) Potret (4) Ulasan (4) Kehidupan (3) Keluarga (3) Makanan (3) Merapu (3) Pengetahuan Am (3) Perkongsian (3) Agama (2) Blog (2) Cute stuff (2) Fakta (2) Hati (2) Isu semasa (2) Motivasi (2) My Hobby (2) My Passion (2) Tag (2) Alya (1) Anugerah (1) Blythe (1) Celoteh (1) Goreng (1) Haiwan Kebangsaan (1) Jodoh (1) Kahwin (1) Kaktus (1) Karaoke (1) Kasut (1) Kidal (1) Malaysia (1) Masak Kunyit (1) Mimpi (1) Norsheila Amin (1) Nujum (1) Pensel Warna (1) Resepi (1) Ros (1) Sketchbook (1) Sotong (1) Uji minda (1) Wikipedia (1) Wordless Monday (1) peti (1)

Thursday, January 14, 2010

Post #74 : Impian yang tertunda

Sumber penggalian dari: Petshopbox Studio

Masuk je 2010..semua orang sibuk memasang azam. oh ye! Selamat Tahun Baru 2010, walaupun dah agak lewat, still nak ucap jugak kepada saudara-saudari cikebom cikebom yang sudi jenguk blog aku ni.

Memang dah tersangat lama tak muncul dengan entri baru, blog dah lemau macam biskut meri masuk angin.

Tahun baru, impian baru. Eleh, dah sinonim sangat tu. Kenapa tahun baru mesti ada impian baru? Tahun sudah2 dah tercapaikah impian kita? Aku sangat2 banyak impian, kadang2 impian yang tak masuk akal pun ada. Ok, masuk bab serius. Impian pun kena serius!

Impian aku pada tahun yang sudah, macam2. Antaranya aku nak beli kereta (Alhamdulillah), sekurang-kurangnya kaki aku dah tak lenguh menapak ke tempat kerja. Alhamdulillah 1 impian dah tercapai.

Impian nak sambung master, yang satu ini belum tercapai. Aku memang betul2 mengimpikan impian yang satu ni. Rasanya dah 2 tahun berturut-turut menyambung impian ni. Setakat ni hanya bermimpi jelah..

Walaupun impian yang satu tu belum terlaksana, seperti biasa, 2010 aku dah memasang satu lagi impian. Mudah-mudahan kerjaya aku diberkati Allah dan aku mendapat peluang dan ruang untuk ke satu tahap yang lebih baik untuk memajukan diri. (wah, ayat buku teks sgt2!)..

Last sekali nak cakap, buatlah sebanyak mana impian, pasanglah banyak mana pun hajat. Janji tak nyusahkan mak bapak n orang sekeliling. :-D


No comments: