Labels

Personal (84) Seronok (19) Pengalaman (12) Kerja (11) Pendapat (8) Sahabat (8) Lukisan (5) Puisi (5) Seni (5) Lirik lagu (4) Potret (4) Ulasan (4) Kehidupan (3) Keluarga (3) Makanan (3) Merapu (3) Pengetahuan Am (3) Perkongsian (3) Agama (2) Blog (2) Cute stuff (2) Fakta (2) Hati (2) Isu semasa (2) Motivasi (2) My Hobby (2) My Passion (2) Tag (2) Alya (1) Anugerah (1) Blythe (1) Celoteh (1) Goreng (1) Haiwan Kebangsaan (1) Jodoh (1) Kahwin (1) Kaktus (1) Karaoke (1) Kasut (1) Kidal (1) Malaysia (1) Masak Kunyit (1) Mimpi (1) Norsheila Amin (1) Nujum (1) Pensel Warna (1) Resepi (1) Ros (1) Sketchbook (1) Sotong (1) Uji minda (1) Wikipedia (1) Wordless Monday (1) peti (1)

Thursday, June 04, 2009

Post #64 : Siapa boleh tolong diri sendiri?

Untuk makluman semua, aku telah mengalami satu perasaan yang semua orang penah rasa. Tapi anehnya, perasaan ini makin hari makin kerap aku rasa. Semakin dibiar melarat, semakin tak tenteram. Jiwa jadi semakin kacau. Makan pun tak lalu. Mandi pun nak cepat. Jalan pun nak laju-laju. Sembahyang pulak selalu di akhir waktu.. Astaghfirullahal'azim...

Haaa...

Tension pasal ape?
Pasal keje laa..Keje banyak kat ofis. Sudahnya aku dah taktau nak kejar keje yang mane satu, pasal keje2 tu semua pakat-pakat nak main kejar-kejar ngan aku. Nasib baik sekarang ni dia main kejar-kejar je ngan aku. Kalo dia dah sampai ke tahap dapat tangkap aku, pastu dush dush kat muka aku barang 2 3 kali kali, mau aku terus koma...(ambik off je memanjang walaupun keje banyak..hahaha).


Takpe la.. sekali lagi aku kena tolong diri sendiri. Sapa pun nak tolong aku. Kalau gaji aku banyak, boleh la aku gaji barang sorang dua PA. Tapi gaji aku ngan duduk kat KL ni, tak mampu pun nak buat semua tu. Takpe lah. Aku kan 'cik kaktus'. Kena la kuat angkat besi. Opss, kena lah kuat macam besi. Lepas ni kalo keje nak main kejar-kejar dengan aku lagi, sure aku dah boleh lari lagi laju sampai satu ofis aku sapu..Hahaha...




(Yang ni aku kena praktik selalu ni, bila marah or tension je, mesti tulis n lukis gambar smile)



No comments: