Labels

Personal (84) Seronok (19) Pengalaman (12) Kerja (11) Pendapat (8) Sahabat (8) Lukisan (5) Puisi (5) Seni (5) Lirik lagu (4) Potret (4) Ulasan (4) Kehidupan (3) Keluarga (3) Makanan (3) Merapu (3) Pengetahuan Am (3) Perkongsian (3) Agama (2) Blog (2) Cute stuff (2) Fakta (2) Hati (2) Isu semasa (2) Motivasi (2) My Hobby (2) My Passion (2) Tag (2) Alya (1) Anugerah (1) Blythe (1) Celoteh (1) Goreng (1) Haiwan Kebangsaan (1) Jodoh (1) Kahwin (1) Kaktus (1) Karaoke (1) Kasut (1) Kidal (1) Malaysia (1) Masak Kunyit (1) Mimpi (1) Norsheila Amin (1) Nujum (1) Pensel Warna (1) Resepi (1) Ros (1) Sketchbook (1) Sotong (1) Uji minda (1) Wikipedia (1) Wordless Monday (1) peti (1)

Thursday, March 22, 2012

Post #104 : Alya

Alya

Gambar anak saudara saya yang sulung, sekarang Alya dah pun 7 tahun (2012). Seingat saya foto yang saya ambil ni, ketika Alya belum pun sampai setahun usianya. Saya lukis potret ni tahun 2010 cuma kecuaian saya tak mencatat tarikh ia dilukis.

Alya bagi saya anak saudara yang baik, kadangkala ada masanya buat perangai juga..hehehe...sangat sukakan budak-budak dan dialah cucu sulung keluarga saya. Alya sangat suka mewarna dan melukis, kerana itu tiapkali dia akan meminta saya mengajarnya melukis dan mewarna. Alya kuat berlari. Baru- baru ini, Alya dapat no.8 bagi tahap 1 (darjah 1-3) berlari merentas desa di sekolahnya. Memang kulitnya dah semakin gelap, gara-gara di rumah Alya kuat bermain di luar rumah bersama dengan adik dan sepupu yang kebanyakannya lelaki.

Alya budaknya kadang-kadang bila merajuk, suka menyorok. Saya sayangkan Alya, sama seperti semua anak-anak saudara saya. Dialah yang pernah saya jaga ketika saya cuti semester, dialah yang membuatkan saya kapal terbang kertas ketika saya bangun dari tidur. :-)

No comments: