Labels

Personal (84) Seronok (19) Pengalaman (12) Kerja (11) Pendapat (8) Sahabat (8) Lukisan (5) Puisi (5) Seni (5) Lirik lagu (4) Potret (4) Ulasan (4) Kehidupan (3) Keluarga (3) Makanan (3) Merapu (3) Pengetahuan Am (3) Perkongsian (3) Agama (2) Blog (2) Cute stuff (2) Fakta (2) Hati (2) Isu semasa (2) Motivasi (2) My Hobby (2) My Passion (2) Tag (2) Alya (1) Anugerah (1) Blythe (1) Celoteh (1) Goreng (1) Haiwan Kebangsaan (1) Jodoh (1) Kahwin (1) Kaktus (1) Karaoke (1) Kasut (1) Kidal (1) Malaysia (1) Masak Kunyit (1) Mimpi (1) Norsheila Amin (1) Nujum (1) Pensel Warna (1) Resepi (1) Ros (1) Sketchbook (1) Sotong (1) Uji minda (1) Wikipedia (1) Wordless Monday (1) peti (1)

Thursday, April 30, 2009

Post #51 : Merapu untuk hari ini

Aku selalu teringat-ingat akan kata2 seorang tenaga pengajar kursus yang penah aku attend..

Sesuatu atau apa-apa perbuatan / kerja yang kite buat, kena ADA RASA...
Boleh ke setiap apa jua perkara yang kita buat kite wujudkan RASA yang sepatutnye?
Maksudnye, kalo inginkan hasil yang terbaik, mesti buat sesuatu dengan ada RASA, yela..PENUH RASA..

Contohnye, bila kita mengarang sesuatu karya, atau menulis sesuatu entri kat blog, adakah kita menulis dengan penuh rasa? well, tentulah tidak, tidak tu dalam keadaan tertentu laa... Macam aku sekarang. Aku hanya membiarkan jari jemari menulis apa yang terlintas di dalam hati aku, sambil2 memerhati bilik bos, takut2 die 'terjah' aku skarang ni, mampus aku nokkk....

Sebenarnya terpulang kepada hasil kerja kita, kalau ianya dipuji, disukai, bermakna hasil kerja itu dibuat dengan penuh rasa (sekadar menilai ikut logik akal). Tetapi ada juga hasil kerja sambil lewa yang dipandang dan disanjung orang... APA DIA YEE???? Alah...banyak..fikirla..hasil kerja yang diplagiat, menunjukkan sambil lewa sikap si yang mem'plagiat' pun ramai disukai orang kan..

Macam jugak baju cap ayam, kasut cap adibas, bersepah2 orang yang beli..orang suke... :)

No comments: